Servei d'arxiu municipal

Serveis que ofereix:

  • Consulta de fons
  • Reprografia
  • Assessorament a arxius d’entitats i associacions
  • Suport a la investigació

Què és?

El Servei d’Arxiu Municipal és el servei de l'ajuntament destinat a la classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local, tant pels usuaris interns com als externs.

L'Arxiu Municipal de Montesquiu forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2006, dins del programa de suport als arxius municipals desenvolupat per l’Oficina de Patrimoni Cultural (OPC).

L’arxiu conté bona part dels fons que integren el patrimoni documental del municipi. La part més important és la dels fons generats per les diferents administracions municipals al llarg de la història, però també aplega fons d’institucions, fons d'entitats i fons personals, i recull els testimonis documentals que els ciutadans i les entitats locals hi vulguin dipositar.

Quins fons hi ha?

101   Ajuntament de Montesquiu (1921-2022)

102   Societat Municipal de l'Habitatge de Montesquiu (1994-2009), (1,03 m.)

          Fons públics no municipals

201   Jutjat de Pau de Montesquiu (1937-2012), (0,34 m.)

           Fons Privats         

301    Falange Española Tradicionalista y de las JONS / CNS (0,10 m.)

302    Joan Alberch Simón

304    Anna Ávila Martínez

305    Anna Ballaró Guardiola

306    Ramona Bañarés Espadaler

Per saber-ne més?

Ves al següent enllaç o a la pàgina web de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona hi podeu trobar més informació www.diba.cat/opc

 

Plaça de la República, 1-2 1r pis - 08585 Montesquiu - Barcelona (Catalunya)
Telèfon: 938 529 100
Fax: 935 136 027
Adreça electrònica: montesquiu@montesquiu.cat
Horari:  
De dilluns a divendres de 9h a 14h.
Dimarts de 16h a 18:30h (excepte de juny a setembre que restarà tancat a la tarda)
Darrera actualització: 18.11.2025 | 11:01