Servei d'assesorament per a clàusules abusives i clàusules terra al Consell Comarcal d'Osona

Divendres, 21 de juliol de 2017 a les 00:00

Nou servei d’Assessorament individual sobre les Clàusules Abusives en Prèstecs Hipotecaris. 

Diputació de Barcelona ofereix un assessorament sobre els temes relacionats amb les clàusules abusives en préstecs hipotecaris. Aquest servei,  que compta amb el suport del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació,  atendrà les consultes generades per part de les persones consumidores que tinguin relació amb les clàusules terra i altres clàusules abusives relacionades amb els préstecs i/o crèdits hipotecaris.

Diputació de Barcelona ha signat  un conveni de col·laboració amb  l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Vic, qui serà el responsable d’atendre individualment els casos que es plantegin, fins i tot en el cas que la persona consumidora decideixi acudir a la via judicial; sempre i quan compleixi els requisits, també serà assessorada en relació a la justícia gratuïta.

El servei a la comarca d’Osona el fan amb cita prèvia a :

Vic                                         (demanar hora al servei de mediació tf 938862100)

Manlleu                               (demanar hora a la OAC tf 938506666)

Consell Comarcal             (demanar hora a la OCIC tf 938834130)

L’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal d’Osona ofereix, des del 3 de juliol, un servei d’assessorament jurídic específic per a clàusules terra i altres clàusules abusives relacionades amb préstecs personals i crèdits hipotecaris.
Un advocat/ada del Col·legi d’Advocats de Vic atendrà les consultes relacionades amb aquesta temàtica els dilluns i els dijous de les 9.30h. a les 13.30h.

L’assessorament s’activa en el marc del conveni de col·laboració que ha signat el Servei de Suport de Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona amb diferents Col·legis d’Advocats de la província de Barcelona.
En cas que la persona consumidora decideixi optar per la via judicial, i sempre que compleixi els requisits, rebrà assessorament en relació a la justícia gratuïta.

L’activació del conveni a l’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal es fa coincidint amb la finalització del període de 2 mesos que tenien les entitats bancàries per donar resposta a moltes de les reclamacions presentades en relació al Reial Decret Llei 1/2017, de 20 de gener, de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules terra (BOE 2017.01.21)
Es pot acudir al servei per consultes relacionades amb les clàusules terra, però també per reclamacions per la devolució de quantitats per despeses de formalització i impostos (concessió, atorgament i inscripció registral de l’escriptura) i altres clàusules
com l’IRPH.
Per consultes s’ ha de demanar cita prèvia contactant amb l’Oficina del Consumidor al telèfon 938 834 130, o bé per correu electrònic a ocic@ccosona.cat.

Darrera actualització: 21.07.2017 | 13:33